|
Beltane
Apr 21, 2003 2:12:13 GMT -5
Post by rody on Apr 21, 2003 2:12:13 GMT -5
Merry Meet,
Op 1 mei volgens de vaste kalendermethode is het Beltane. Dit is het heksenfeest van de lente, en het huwelijk van de Godin en God. De activiteiten die je op deze dag kunt doen kun je ook een beetje vergelijken met pasen. Je kunt bijvoorbeeld als je wilt eieren verven. Er zijn vast een hele hoop mensen die graag iets willen doen maar die niet weten wat, Nou daarom is het wel leuk als iedereen hier even neerzet wat hij of zij gaat doen.
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Kleuren: Rood, groen, wit, donkergeel
Andere Namen: Beltaine, May Day, Walpurgisnacht, Walpurgis Eve, May Eve, Rudemas, Keltische Zomer
Symbolen: Eieren, Bloemen, Kelk, Bloemenkrans
|
|
|
Beltane
Apr 21, 2003 2:22:19 GMT -5
Post by rody on Apr 21, 2003 2:22:19 GMT -5
Merry Meet,
Was dus leuk even vergeten wat ik ga doen op Beltane. Nou ik ga, samen met twee andere mensen die tevens ook heks zijn op de middag en avond vanalles doen. We gaan waarschijnlijk beginnen met een cake bakken, die we daarna meenemen met een hoop ander eten om te gaan piknicken in een mooi parkje in de natuur bij een meer. Tenminste als het mooi weer is dan. Na dit gaan we verschillende bloemen of kruiden verzamelen die we kunnen vinden in de natuur. De bloemen zetten we in een mooie vaas. Vervolgens gaan we naar huis, en gaan daar de kamer versieren met vrolijke kleuren. We zetten op een paar plekken kaarsen neer, gebruiken wierook (we zetten het nog niet aan) en maken het gezellig. Waarschijnlijk is het dan rond de avond. En de avond gaan we gebruiken voor een paar rituelen.
De eerste: We nemen allemaal een object die we willen gebruiken voor een nieuwe periode. BIjvoorbeeld wanneer je een journalist bent en je schrijft artikelen, dan kun je een veer nemen om leuke schrijfopdrachten naar je toe te trekken. Deze objecten plaatsen we dus in een ritueel. Het beste is om deze zelf te maken.
De tweede: We gaan terug in de tijd, als ik onder leiding ga van een hypnosesessie. We gaan 1 voor 1 een kijkje nemen in onze vorige levens.
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Misschien hebben jullie nog extra ideeen die ik vergeten ben? Of misschien hebben jullie nog wel iets aan de ideen die ik met mijn vrienden hierin heb beschreven.
Blessed Be, Rody
|
|
|
Beltane
Apr 21, 2003 13:04:55 GMT -5
Post by Ingmar de Heiden on Apr 21, 2003 13:04:55 GMT -5
wow, vet, ik wet ngo enit wat ik ga doen, maar 1mei is mijn vader ook jarig dus dat gaat voor
|
|
|
Beltane
Apr 22, 2003 1:25:37 GMT -5
Post by rody on Apr 22, 2003 1:25:37 GMT -5
Merry Meet,
Je kunt het misschien wel allebij doen hoor. Of misschien alleen een tijdje een wandeling maken door een 1 of ander park is al leuk in de sfeer van beltane.
Blessed Be, Rody
|
|
|
Beltane
Apr 22, 2003 6:20:52 GMT -5
Post by Ingmar de Heiden on Apr 22, 2003 6:20:52 GMT -5
eieren schilderen was enit eens bij mij opgekomen, schrijf eht meteen in mn BOS, goed idee
|
|
|
Beltane
Apr 24, 2003 10:52:40 GMT -5
Post by MoonChild on Apr 24, 2003 10:52:40 GMT -5
Eieren schilderen.... Dat hoort toch meer bij Ostara? Ja ik weet het niet hoor, maar ik dacht dat het bij Ostara hoorde... Maargoed, dat zal dan wel aan mij liggen:) Ik ben nog eigenwijzer, want ik dacht ook, dat de Godin en de God in het verhaal op Midzomer gaan trouwen. Met Beltain was het volgens de Kelten namelijk onverstandig om te trouwen. Dat deed je pas later, in de zomer. Andere volken dachten er waarschijnlijk net zo over, want de maand Juni is genoemd naar Juno, de huwelijksgodin van de Romeinen. En Juni komt pas na mei, dat is de maand om te trouwen(nog steeds trouwens) Mei is de maand om elkaar te versieren, elkaar te kussen en eh... enzo Geen mens dacht er bij de Kelten aan om in mei te trouwen... Maar dat is wat ik weet hoor, Rody weet het waarschijnlijk veel beter. Maar ik vermeld het toch even Groetjes MoonChild
|
|
|
Beltane
Apr 25, 2003 9:12:11 GMT -5
Post by rody on Apr 25, 2003 9:12:11 GMT -5
Eieren schilderen kan inderdaad bij ostara horen, dus omdat dit voorkomt in een ostara-mythe. Maar eieren enzo geeft ook blijdschap en lente aan, wat dus weer bij beltane kan horen. Verder over het huwelijk, dat schijnt inderdaad op beltane plaats te vinden bij de godin en god. Maar of het nou een goede trouwperiode is, dat ligt aan de mensen Persoonlijk is het wel een goede tijd, het is namelijk een nieuw begin, zo'n huwelijk en dat wordt gesymboliseerd in de nieuwe bloemen en dieren die allemaal verschijnen. Blessed Be, Rody
|
|
|
Beltane
Apr 25, 2003 10:31:32 GMT -5
Post by Ingmar de Heiden on Apr 25, 2003 10:31:32 GMT -5
goh, zelfs IK leer hier
|
|
|
Beltane
Apr 29, 2003 9:37:45 GMT -5
Post by Ingmar de Heiden on Apr 29, 2003 9:37:45 GMT -5
NOG 2 DAGEN!!!!!!!! dacht k zeg het ff
|
|
|
Beltane
Apr 30, 2003 17:22:28 GMT -5
Post by Ingmar de Heiden on Apr 30, 2003 17:22:28 GMT -5
[glow=red,2,300]IEDEREEN EEN VROLIJK BELTANE[/glow]
|
|
Maankind
Wiccan 'kom maar op' member
|
Post by Maankind on May 1, 2003 5:55:44 GMT -5
[glow=red,2,300]IEDEREEN EEN VROLIJK BELTANE[/glow] Hetzelfde terug! Aan iedereen trouwens. dadakes Maankind
|
|
|
Beltane
Jul 4, 2003 16:28:27 GMT -5
Post by rody on Jul 4, 2003 16:28:27 GMT -5
het was een leuke dag
|
|